CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

heartbeat

Tuesday, August 25, 2009

Kasih dan Sayang..(^^,)~

pada suatu hari di sekolah,
seorang murid bertanya pada gurunya.
ketika itu, guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.


murid : cikgu, mcm mane kte nk pilih seseorang yg terbaik sebagai org yg pling kte syg? macam mane pulak nk jage kasih sayang itu biar terus berkekalan?

cikgu : oh, kamu ikot ape yg cikgu suruh. kamu pergi ke padang. kamu berjalan diatas rumput sambil memandang rumput didepan kamu. pilih yg PALING cantik tanpa menoleh kebelakang walau sekalipun. dah petik rumput yang PALING cantik, bawak ke kelas.

apabila pulang,
tiade sehelai rumput pun ditangan nyer.
cikgu bertnya kenapa tiade rumput?

murid : td mase berjalan, sy carilah rumput yg PALING cantik. mmg ade yg cantik, tapi sy terus berjalan mencari yg PALING cantik tanpa menoleh kebelakang. tp smpai di penghujung padang, sy xjumpe pun yg PALING cantik, mungkin ada diantara dibelakang td rumput yg PALING cantik tp cikgu ckp xleh menoleh kebelakang, jadi tiade lah yg boleh sy petik.

cikgu : ya, itulah jwpnnyer. maknyer apabila kte tlah berjumpe dgn seseorang yg kita sayang, jgnlah kita mencari yg lebih baik dari itu. kite patut hargai owg yg berada di depan kte. semuga yg di depan kite sebaik baiknya. jgn kita menoleh kebelakang lagi krna yg berlaku tetap telah belaku. semoga yg berlaku tidak berulang lagi. dan...

Ingatlah org yg paling kita sayang itu adalah PALING cantik dan PALING baik.
Jadi jgn sia2 kan kasih syg yang diberikan kepada kita!!


p/s:Psst..artikel ini Chenta rembat dr blog kenalan Chenta sbg tatapn kte semua!!~

4 comments:

sabrosa said...

style!!1..aku dah penah baca gak..sungguh bermakna artikle ini..

chEntA said...

sabrosa:
btul2..ak bce 1st tyme..trus tertarik..interesting!!~

nurshafinaz maruai said...

suka laa. :)

chEntA said...

finaz:
hehehe..kte jdkn artikel ni sbg satu panduan dan pedoman..
kn2??
~salam ramadhan~