CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

heartbeat

Saturday, March 7, 2009

SDI

Dah 3minggu Chenta menjayakan program Sekolah Dalam Institut (SDI)..tp, bru minggu ni teringat nk buat entry psl program ni..(^^,)

Program ni merupakan salah satu program yg melibatkan seluruh ahli kelas Chenta..
setiap ptg Khamis kami dikehendaki utk mengajar murid-murid thn 2 dan thn 3 bg sbjek B.Melayu..
kami yang seramai 20 org ni dibahagikn kepada 5kump..
dan Chenta dpt kelas 2 Wawasan..
yehaA!!~

Dan dalam kelas tu..Chenta dpt pulak KUMPULAN A..adew 6 org semuanya murid Chenta..
3 gurls dan 3 laki-laki..sweet sgt bdk2 ni..adew mcm2 ragam..~
heheheehe..

Walaupun dh 3minggu Chenta bersama mereka..tp,masih terdgr pertanyaan-pertanyaan seperti ini.."Cikgu-cikgu, nama cikgu Nasuha ek?", "Cikgu-cikgu nama cikgu ape ek?"
dan inilah jwpan yg Chenta berikan..
"Syg-sygku..nama cikgu Nasiha"(dgn muka yg sgt sbr)..

Kelas ni diadakan pd jam 3.00 ptg dan bygknlah bertapa letihnya mereka ini maka timbullah peyataan sedemikian pula..

"Cikgu,tangan saya lenguh..xnk tulis la.."
"Cikgu saya malas la.."

Adoi..mcm tu pulak tp,yg pasti mereka sgt tulus dan jujur~

dan bila dh namanya ptg murid-murid ni pOwn bkn la nk ddk setempat maka, mereka akan berjalan-jalan dikawasan yang sekitarnya..
lalu terpaksa la Chenta melaungkan ayat-ayat ini..
"Awatif,meyh ddk sini..jgn kacau kwn-kwn"
"Afiq nak pg mn tu??"

1jam tempoh yg diberikan rse sekejap sgt..latihan yg diberikan pOwn sekelip mata shj disiapkan..pOwer la ank-ank muridku..!!
Mereka sgt cerdik
~dan yg pasti....cikgu selepas 1jam telah kekringan air liur..keletihan kerana bnyk berckp..hehehe..

Apa yg pasti Chenta sentiasa menanti detik bersama mereka even, 1jam utk 1minggu..rasa tenang dan bebas dr segala masalah apabila bersama mereka..hebatkan kuasa mereka??

dan Chenta akan sentiasa meng'update'kn aktvt dlm kelas agar tidak membosankan tp, buat mse ni blOm terpk apew yg sewajarnya..~

Jd..murid-muridku sekalian..tgu kelas akan dtg..adew sesuatu utk semua~

Inilah latihan yang telah diberikan

Lawa tak tulisan anak murid saya??

Salah satu hasil kerja mereka

Ada ciri-ciri cikgu tanda kertas periksa x??siap pki pen merah lg..(^^,)

Hasil kerja pada minggu ke-3..5helai jer..sorunk lg tak hadir..

Khusyuknyer anak muridku menyelesaikan tugasan..gudjOb dear!!

Hah!!inilah sebahagian daripada mereka..comel x kami cikgu??
afiq,nabila,arwin & awatif

Semakin hari semakin membunga minatku terhadap profesion ini..
akan kusirami dan terus bajai agar ia xkn layu sebaliknya terus mekar dan kembang berseri hendaknya..~

p/s:Kepada ahli kumpulan yg lain..nnt kte rncng satu xtvt agar mereka xjemu kayh'..

12 comments:

Farhad said...

comey2! meh la ajar pemulihan pulak. haiya~ pening2~

sabrosa said...

uik..gamba gua ngn group gua terselit gak kt belakang tu..heee

chEntA said...

farhad:
hahahaha..biasalah bdk2 pemulihankn istimewa sbb tu pening lbey sket~

chEntA said...

hamzah:
hahaha..btol2..xperasaan adew group ang gak~

Farhad said...

seronoknyer tgk dak2 tu wat keje sambil duduk diam2.. hahaha

chEntA said...

farhad:
mmg la..ni tyme diaorg ddk diam..~

Farhad said...

at least, ada jugak tme diaorg duk diam, hahahahhah

ALUNAN TINTA said...

mereka semakin hari semakin bising ye..ada la yg dah kena cubit ngan I..hahahahhahaha

chEntA said...

FARHAD:
hahahahah..biasalah bdk2!!kte dlu pOwn mcm tu jgk~

chEntA said...

tinta:
diaorg xtkot dgn kte larh..tu yg bising~
nk kne jd garang sket nih~

[yAN!e][pUTraJAya] said...

♠ teringat zaman skolah dulu....
ha ha ha

tp akak bukan kelas pemulihan....

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥

*********************************

chEntA said...

kak yanie:
hahahaha..zaman sek pling best!!~
kn2??