CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

heartbeat

Monday, June 15, 2009

Perkembangan Nasiha Mohd Sharif

Erm..masa Chenta tlis en3 ni pOwn..jam dh menunjukkan pkol 2.0O a.m..myb rmi org dh melelapkan mata tp,memandangkan Chenta bru jer memulakan mlm2 Chenta maka, mata ni pown tidak menunjukkan rasa utk tdo..
Jadi,Chenta pOwn memgambil peluang membelek-belek folder gmbr di dlm laptoo dan juga menyembang bersama kwn2 dkt myspace..hOw bOred my life..HUH!
tp.tp.tp..saya xrela utk pulang ke mktb lg..
Dok tgh skodeng-skodeng folder gmbr dlm laptop..terjumpa bebrapa keping gmbr..dan ia ckup menyedarkn Chenta bhwa..Chenta telah melalui kehidupan ini selama 20 thn..eleh..apew sgt 20 thn kn2??
xkesah la..tp,syok pulak bler dpt tgk blik perkmbngan diri kte dr kecil hinggalah dah akhir remaja ni..tinggal nk capai dewasa dgn tua jer lg..tp,terfikir-fikir dlm otak ni..
Npew berubh sgt muka aku ek?

Ini ketika zaman kanak-kanakku..masih di peringkat sensori motor!!
(1thn)..

Mak ckp:"Kamu masa kcik2 mcm bdk laki..(erti kata laen tOmbOy)..sbb tu mak pkikn rntai tp,tragis kalo bwk pg taman..org still tnya..laki ker??Apew diorng xnmpk ke mak pkikn rantai..adoi"
Chenta:"Erm..biasalah tu.."


(sedih..nseb ak xmcm laki smpi skrg)
Sejak dari itu,mak sentiasa pkikn Chenta dgn skirt..dan pling best skirt yg kembang semangkuk tu..bestnyer kalo bleh pki smpi skrg..=)

Ni dh besar sket..sekitar usia 4 atau 5 thn..gmbr ni kenangan dkt umh Tapah Road bersama kerusi kegemaran Chenta ketika kecil..selalu berebut kerusi ni dgn sepupu yg laen..last2..kerusi ni dibuang kerana sering menjadi perebutan..Pergh!!
tp,ini zaman kegemukan Chenta..

Chenta:"Mak,npew saya tembam dlu ek?"
Mak balas:"Mn la xtembam..pantang mak suap mkn..kamo msti telan..xprnh tOlak..bg la apew sje..nasi ker,bubur ke..mulut kamu tu sentiasa ternganga.."


Isyh..pttla smpi skrg aku kuat mkn..rupa-rupanya dh biasa dr kecik lg..
Adakah Chenta akan kembali ke zaman kegemukan ini??
TIDAK!!(^^,)

Hahaha..ini dh smpi ketika jd perawan!Kre zaman sekarang lah..dh msok usia remaja..
Semakin besar,semakin matang, semakin berfikiran!!

MAk pesan:"Pandai-pandai la bwk diri..kamu dh besar..jaga diri dan jaga maruah keluarga. Mak sentiasa pantau apew kamu buat.INGAT!!"

Ingat dh besar2 ni xde spew nk pantau tp,rupa-rupanya masih diperhatikan meskipun dr jarak yg jauh..xpe2..!!

Ini jelas membuktikan Chenta semakin dewasa..semakin membesar dari pelbagai aspek dan terus mengorak lngkah utk membina kehidupan pada masa akan datang!!
Tp,rasa belum puas menikmati zaman knk-knk..!!


8 comments:

.hannan. said...

a'a la sayha.
muka sayha lain time knk2..
hihi

ALUNAN TINTA said...

mana da gemok la.nak tgk versi nurul farhana ke?? =P

.zara. said...

hehe! comel...
nguu~ biase la bdk2...
bile da besa, hormon semakin t'bentuk..
mmg laen la jd nye.. =)

sabrosa said...

xmau versi nurul farhana..hehehe..takut..

chEntA said...

hannan:tu la..sayha pOwn perasan..laen sesgt..=)

alunan tinta:
hahahaha..versi nurul farhana?? nk tgk!!teringin~

chEntA said...

zara:
=)tu la psl..kalo bleh stay mke mcm kcik2 pOwn..msti best..kn2??

chEntA said...

sabrosa:
versi yg kijam!!~

Ruzaini Rahin said...

terima kasih,kunjungi lagi ok..update once a week. =)